ad
  • 8.082.262 stemmen

Chao Shi Kong Tong Ju (2018)

Romantiek / Komedie | 101 minuten

Genre: Romantiek / Komedie

Alternatieve titels: How Long Will I Love You / How Long Will I Love U / 超时空同居

Oorsprong: China

Geregisseerd door: Su Lun

Met onder meer: Lei Jiayin, Tong Li Ya en Wang Zhengjia

IMDb beoordeling: 6,4 (882)

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Oorspronkelijke titel: 超时空同居

Releasedatum: 18 mei 2018

Over Chao Shi Kong Tong Ju

Een vrouw uit 2018 en een man uit 1999 worden wakker in hetzelfde bed. Ze ontdekken dat ze in de tijd kunnen reizen met behulp van de slaapkamerdeur en veranderingen kunnen aanbrengen in hun tijdperken. Ze stellen echter vast dat hun lot niet in hun eigen handen ligt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Onderhond

Begint wel goed.

Had hier ook wel zin in. De vorige van Su Lun vond ik erg fijn, maar het was wel een redelijk obscuur filmpje. Ik was eigenlijk een beetje verbaasd dat hij met een tweede kwam, want veel van die Chinese regisseurs slagen er wel in een goeie eerste te maken, maar daarna hoor je er niks meer van.

De intro is wat vaag, met een vrouw die op mannenjacht is. Veel eisen lijkt ze niet te stellen, behalve dan dat hij haar een huis moet kopen. Het wordt leuker wanneer er plots een wat eigenwijs tijdreisverhaaltje bijgeduwd wordt. Mooi in beeld gebracht en ook apart uitgewerkt.

Maar ook dat blijkt maar een opzet naar een romantisch gebeuren dat jammer genoeg veel minder weet te overtuigen. De romance en het drama errond zijn niet al te boeiend en ondanks dat het visueel wel leuk blijft, werd de film mij toch wat té commercieel.

Er zit nog steeds genoeg leuks in, maar ik had er toch wat meer van verwacht.