Le Choix d'Oleg (2016)

Alternatieve titel: Oleg's Choice

Frankrijk / Oekraïne
Documentaire / Oorlog

geregisseerd door Elena Volochine en James Keogh

Sinds de zomer van 2014 stromen duizenden jonge Russen toe in het Donetsbekken, een streek in het oosten van Oekraïne. Opgepept door de Russische propaganda nemen ze er de wapens op, in de overtuiging dat ze hiermee hun patriottische plicht vervullen. Oleg is een van hen. Hij denkt zijn leven op die manier zin te geven, maar de dood van zijn vrienden brengt zijn overtuigingen aan het wankelen.