ad
  • 8.118.482 stemmen

Rolling Stone: Stories from The Edge (2017)

Documentaire / Muziek | 240 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Documentaire / Muziek

Speelduur: 240 minuten (miniserie, 2 delen)

Geregisseerd door: Blair Foster en Alex Gibney

Met onder meer: Cameron Crowe, Annie Leibovitz, Jann Wenner

IMDb beoordeling: 7,2 (547)

Over Rolling Stone: Stories from The Edge

De geschiedenis van het Amerikaanse muziektijdschrift 'Rolling Stone'. In hun nieuwe (tegen)cultuurmagazine bespreken Jann en Jane Wenner samen met Ralph Gleason de 'hippie-tijdgeest': het druggebruik van de Grateful Dead, het groupies-fenomeen en de opkomst van Ike en Tina Turner. Jann Werner neemt een legendarisch interview af van John Lennon op een belangrijk moment voor The Beatles.

Tarkus

Puike documentaire over het vermaarde muziektijdschrift Rolling Stone.

Het tijdschrift bestaan zo'n 50 jaar en heeft in die tijd een reputatie opgebouwd om U tegen te zeggen.

Niet alleen op gebied van muziekverslaggeving, maar ook politieke thema's, die voor veel ophef hebben gezorgd in de VS en de wereld.

Mijn interesse ging vooral uit naar de muziek, in die 50 jaar is er veel veranderd in de muziekscène en dat komt allemaal aan bod.

Wat mij, nog steeds, als het meest trieste nieuws in al die jaren overkwam, is natuurlijk de moord op Lennon, dat ook in deze documentaire aan bod komt.

Deze ruim 4 uur durende documentaire kan ik iedereen warm aanbevelen, het is zowaar een reis door 50 jaar muziekgeschiedenis.