Shigunaru: Getsuyôbi no Ruka (2012)

Alternatieve titels: Signal: Luca on Mondays | シグナル 月曜日のルカ

Japan
Mystery

geregisseerd door Masaaki Taniguchi
met Azusa Mine, Takahiro Nishijima en Jun Inoue

Tijdens de zomer krijgt de student Keisuke een vakantiebaantje als medewerker in een klein filmtheater met twee zalen. Zijn directe chef is Ruka, een knappe jonge vrouw die in het theater woont en het gebouw al drie jaar lang niet heeft verlaten. Keisuke voelt zich onmiddellijk aangetrokken tot Ruka. Haar mysterieuze achtergrond intrigeert hem, maar de eigenaar van de bioscoop heeft hem nadrukkelijk verboden vragen te stellen over haar verleden.

Een warme, onderhoudende film met een simpel verhaal over liefde en traumaverwerking. De beide protagonisten en de verzorgde cinematografie zorgen voor bijna twee uur aangenaam vermaak.