Qing Sheng (2016)

1 stem

China

geregisseerd door Xiaofei Song en Dong Xu
met Xiao Yang, Ni Yan en Clara Lee

De plotselinge dood van een goede vriend doet de veertiger Han Xiao beseffen dat het leven maar kort kan zijn. Hoewel hij nog steeds van zijn vrouw houdt, is zijn huwelijk toch min of meer een sleur geworden. Wat meer spanning en afwisseling zou welkom zijn. Op een morgen ziet hij hoe een mooie vrouw in een parkeergarage op sensuele wijze verkoeling zoekt boven een ventilatierooster. Al snel blijkt dat de vrouw het Koreaanse fotomodel is voor de reclamecampagne waar Han Xiao bij betrokken is. Geobsedeerd probeert hij een afspraakje met haar te regelen. Zijn baas denkt echter dat hij een oogje op haar heeft.

Anders dan de Engelse titel suggereert is dit geen remake van de Monroe-Lemmon-Curtis-hit ” Some Like It Hot” uit 1959, maar een Chinese versie van Un Éléphant Ça Trompe Énormément (1976), resp. The Woman in Red (1984).
Geen topper maar een vlotte, soms kluchtige film die zich qua amusementswaarde best kan meten met zijn Franse, dan wel Amerikaanse voorgangers.