Oma Ist Verknallt (2018)

Duitsland

geregisseerd door Markus Herling
met Florian Panzner, Ruth Reinecke en Konstantin Schmidt

Matthias is ten einde raad wanneer zijn moeder Gisela haar dijbeenhals breekt, hulpbehoevend wordt en in een rolstoel bij hem komt aankloppen. Naast de nodige verpleging, merkt hij dat zijn moeder ook dringend nood heeft aan een opkikbeurt. Dankzij een ingeving van zijn tienjarige zoon Tom begint Matthias zijn moeder anonieme liefdesbrieven te schrijven. Gisela is in de wolken met haar geheime aanbidder, maar wanneer ze denkt te weten wie er achter de brieven schuilt en hem wil ontmoeten, dreigt het plannetje in het water te vallen.