Portable à Haute Dose, un Danger pour la Santé? (2014)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Claus U. Eckert en Nanje Teuscher
met de stem van Mark Bremer

Wereldwijd worden er momenteel ongeveer 7 miljard gsm's en smartphones gebruikt, een aantal dat overigens blijft stijgen. De fabrikanten van deze voor velen onmisbare toestellen beweren dat er geen enkel gezondheidsrisico verbonden is aan het gebruik ervan. Toch wordt al jaren beweerd dat de elektromagnetische stralingen die gsm's afgeven onze gezondheid kunnen schaden. Bovendien blijken mensen die overgevoelig zijn aan elektronische apparaten wel degelijk fysieke ongemakken te ondervinden, zoals hoofdpijnen en slaapproblemen. Volgens een recente Franse studie zou een veelvuldig gsm-gebruik de kansen op hersentumoren aanzienlijk vergroten. De wetenschappelijke wereld blijft ondertussen hopeloos verdeeld.