Zan Men Jie Hun Ba (2015)

Alternatieve titels: Let's Get Married | 咱们结婚吧

1 stem

China
Romantiek

geregisseerd door Jiang Liu
met Yuanyuan Gao, Ivy Yi-Han Chen en Tao Liu

Vier verschillende romantische verhalen, elk met een eigen invalshoek. De eigenaresse van een bruidsboetiek hoopt ooit eens zelf door het middenpad te lopen in een van haar prachtige bruidsjurken. Een succesvolle manager steekt zoveel energie in haar carrière dat ze niet in de gaten heeft dat haar huwelijk op de klippen loopt, juist op het moment dat ze ontdekt zwanger te zijn. Een beveiligingsagente op het vliegveld slaagt er maar niet in haar vriend, een piloot, zover te krijgen dat hij haar ten huwelijk vraagt. En een violiste die op het punt staat om te trouwen, maar komt tijdens een reis door Italië een mysterieuze man tegen.

Routineus romantisch drama dat af en toe qua sentimenten uit de bocht dreigt te vliegen. De vier verschillende verhalen zijn ten opzichte van elkaar kwalitatief nogal onevenwichtig. De episode over de boetiekeigenaresse (een degelijke rol van de ervaren Yuanyuan Gao) en haar couturier springt er wat dat betreft positief uit. Belangrijkste minpunt van de film is dat elk van de verhaaltje vrijwel van begin af aan erg voorspelbaar zijn.