Le Temps des Égarés (2018)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Virginie Sauveur
met Claudia Tagbo, Hadja Traore en Amer Alwan

Sira werkt als vertaalster voor een organisatie die verblijfsvergunningen uitreikt aan asielzoekers. Hoewel ze zelf ooit een vluchtelinge was, toont ze weinig mededogen met de migranten die bij haar komen aankloppen. Sterker nog: ze deinst er niet voor terug om hen uit te buiten en zelf een stevige duit te verdienen aan haar diensten. Op een dag staat de Iraakse vluchteling Abdul in haar kantoor, en deze ontmoeting zal haar leven voorgoed veranderen.

• gisteren om 14:00 uur op TV (TV5MONDE)