Divino Inferno: Et Rodin Créa la Porte de l'Enfer (2017)

Alternatieve titel: The Gates of Hell

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Bruno Aveillan
met Juliette Gernez, Yan Giraldou en Lucile Krier

In 1879 krijgt de Franse beeldhouwer Auguste Rodin (1840-1917) de opdracht om voor het toekomstige Parijse Musée des Arts Décoratifs een monumentale sculptuur te maken. Rodin zal meer dan 30 jaar werken aan wat uiteindelijk 'La porte de l'enfer' zal worden, een sculptuur van 6 meter hoog, 4 meter breed en 1 meter diep dat niet minder dan 180 figuren bevat, waaronder zijn wereldberoemde 'De Denker'.