Barley Fields on the Other Side of the Mountain (2017)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Tian Tsering
met Tsering Choekyi, Pema Chokey en Samten Dhondup

De zestienjarige Pema woont in de afgelegen bergen van Tibet. Generaties lang heeft haar familie daar gerstvelden verzorgd. Als haar vader door de Chinese autoriteiten wordt gearresteerd, stort haar wereld in. Pema ontmoet een boeddhistische non die haar uitnodigt om met een groep de Himalaya over te trekken naar India, weg van de vervolgingen. Pema twijfelt: zal ze meegaan en kan ze zomaar haar familie achterlaten?