Extinção (2018)

Alternatieve titel: Extinction

Portugal
Documentaire

geregisseerd door Salomé Lamas

De vraag over de grenzen van de gebieden van wat eens de Sovjet-Unie was, is een potentiële tijdbom gebleken. 'Extinction' is een overpeinzing over de niet vaste nationale identiteit op basis van een onstabiele conflictenstroom. Kolya is een jongen uit Moldavië met een uitgesproken loyaliteit jegens Transnistria - een land dat nog steeds niet wordt erkend door de internationale gemeenschap, dat niet officieel bestaat en dat nog steeds geworteld is in de communistische ideologie. Salomé Lamas zwart-witfilm volgt Kolya in de zone tussen de grenzen en de monumenten van het verleden - en tussen realiteit en droom.