ad
  • 8.104.368 stemmen

Food on the Go (E il Cibo Va) (2017)

Documentaire | 66 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: E il Cibo Va, el Viaje de la Comida Italiana

Oorsprong: Argentinië / Italië

Geregisseerd door: Mercedes Cordova

IMDb beoordeling: 6,2 (166)

Oorspronkelijke titel: E il cibo va

Releasedatum: 26 september 2017

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Food on the Go (E il Cibo Va)

"La cultura gastronómica es el resultado del desplazamiento del hombre buscando nuevas formas de alimento"

De gastronomische cultuur is het resultaat van reizen van de mens op zoek naar nieuwe dingen om te eten. Voor het bewijs hoeven we alleen maar te kijken hoe het Italiaanse eten naar de VS kwam via massa-immigratie. Bijna honderd jaar later, na het traceren van de wegen die het voedsel aflegde en de reis naar New York en Buenos Aires, vinden we nu de basis van een nieuwe traditie van Italiaans eten in deze streken. Welke relatie heeft het met zijn land van herkomst? Kunnen we praten over Italiaans eten buiten Italië?

Social Media