Ayashii Kanojo (2016)

Japan
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Nobuo Mizuta
met Mikako Tabe, Mitsuko Baisho en Satomi Kobayashi

De excentrieke Katsu is 73 jaar, maar zij heeft haar streken nog niet verloren. Daardoor ligt zij vaak met iedereen overhoop. Toen zij jong was droomde Katsu ervan een populaire zangeres te worden. Omdat zij al vroeg er alleen voor stond om haar dochtertje op te voeden, is het daar nooit van gekomen. Wanneer zij op een avond een bijzondere fotostudio binnenloopt, wordt haar lichaam op magische wijze getransformeerd naar dat van een jonge vrouw van 20 jaar. Dat biedt Katsu de kans om haar jeugddroom alsnog waar te maken.

Remake van de Koreaanse komedie Miss Granny (2014). Zoals vrijwel altijd met remakes niet zo leuk als het origineel, maar wel goed voor twee uur luchtig vertier.