Schumanns Bargespräche (2017)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Marieke Schroeder
met Charles Schumann, Robert Simonson en de stem van Axel Milberg

Charles Schumann (Karl Georg Schumann) is de beroemdste barman van de wereld en de man achter Schumann's. In deze documentaire neemt hij ons mee de wereld rond naar de meest interessante bars ter wereld, zoals de Dead Rabbit in New York, de Hemingway Bar in Parijs, El Floridita in Havana en de High Five Bar in Tokio. Hij onderzoekt de geheimen van de barcultuur, ontmoet bar eigenaars, hart en ziel van de bars en hun kroniekschrijvers.