Kujira no Shima no Wasuremono (2018)

Alternatieve titel: クジラの島の忘れもの

Japan
Familie / Romantiek

geregisseerd door Yuji Makino
met Win Morisaki en Ito Ohno

Aimi heeft haar moeder verloren tijdens de aardbeving in Kioto in 1995 en daardoor wees geworden. Ze is naar Okinawa verhuisd om daar weer de walvissen uit het water te kunnen zien springen, iets wat ze vroeger samen met haar moeder deed. Ze is levensmoe en ziet het niet meer zitten. Dan ontmoet ze de Vietnamese Koa Guen, die daar is komen werken voor een IT-bedrijf en die zijn geboorteplaats mist.