Brainious (2018)

Alternatieve titel: Le Cerveau des Enfants

Frankrijk / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Stéphanie Brillant

“Brainious” gaat niet over hoe slim een kind is, maar hoe een kind slim kan zijn. Deze documentaire legt uit wat elke volwassene moet weten over de hersenen van kinderen om hen te helpen openbloeien en hun potentieel te ontsluiten. Tegenwoordig weten we veel over de hersenen, maar we gebruiken onze kennis niet om onze kinderen op te voeden of te onderwijzen. Scholen zijn nog steeds hetzelfde, ouders hebben dezelfde twijfels en maken dezelfde fouten. We moeten weten wat er in de hersenen van onze kinderen gebeurt, het paradigma veranderen en ons dwingen tot na te denken over educatie op een meer verlichte manier.