Children of the Wind (2013)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Daphne Schmon
met de stem van Gbenga Akinnagbe, Tonky Frans en Taty Frans

'Children of the Wind' vertelt het verhaal van een aantal windsurfers uit Bonaire, een groep autochtone Caribische kinderen, die onder leiding van de opmerkelijke Elvis Martinus kansen kregen om niet alleen de sport te domineren maar een revolutie teweeg te brengen. Sterker nog, ze hebben het windsurfen gered en jongere deelnemers aangetrokken die graag wilden leren hoe ze op de Bonairiaanse manier konden freestylen. De film concentreert zich op de broers Tonky en Taty Frans en hun neef Kiri, die uit een arm vissersdorp komen en voor hun tiende beginnen met windsurfen. Met behulp van wat afgedankte apparatuur zijn ze nu, twintig jaar later, wereldwijde supersterren.