Tesla (2016)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door David Grubin
met Jane Alcorn, Harold Clark en Peter Fisher

De geniale uitvinder Nikola Tesla, die met zijn ideeën zorgde voor een revolutie in elektriciteitsgebruik, voorzag nieuwe technologie die jaren later onmisbaar werd. De wisselstroommotor. Draadloze energieoverdracht. Hoewel zijn uitvinding werd overschaduwd door Edison en Marconi, was het Tesla's visie die de weg vrij maakte voor de draadloze wereld van vandaag. Zijn grootste dromen brachten hem uiteindelijk ten val.

avatar van mjk87
Inhoudelijk geeft de docu een aardig beeld van het leven van Tesla. Vrij sober gebracht maar informatief. Maar het is wel echt te sober gebracht, met veel foto's en stilstaande beelden als achtergrond, dat is niet heel boeiend. Met de oogjes dicht en luisteren geeft net zo veel informatie. Van een docu verwacht ik toch meer. 2,0*.

avatar van 606
Deze man is bijzonder oud geworden voor die tijd zeg.