The Race Underground (2017)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Michael Rossi
met Michael Murphy

Boston is op het einde van de 19de eeuw één van de drukste Amerikaanse steden. Ondanks weerstand en technische problemen komt daar een visie voor de eerste metro in het land tot stand. Een moedig voorbeeld voor andere steden, dat een golf veroorzaakte van uitvindingen voor het stedelijk transport.

avatar van mjk87
Boeiende docu. Op een heldere manier de geschiedenis van de metro van Boston verteld, inclusief het hele voortraject en prima geplaatst in die tijd en alle problemen van toen. Leuke kaartjes, beelden van toen en een goed tempo. Docu doet weinig fout, maar voelt ook niet aan als iets dat meer moet krijgen dan 3,5*.

avatar van SmackItUp
Inderdaad een boeiende docu. Hou sowieso wel van de Amerikaanse geschiedenis en die oude beelden maken altijd indruk.