Agava (2015)

Alternatieve titels: Agave | Agáva

Slowakije

geregisseerd door Ondrej Sulaj
met Katarína Safaríková, Marek Geisberg en Milan Knazko

Een klein grensstadje aan de zuidgrens van Slowakije wordt opgeschud door de komst van de aannemer Hampl en zijn jonge vrouw Nada. Ze valt in de smaak bij de even oude leraar Daniel, die nog herstellende is van zijn militaire ervaringen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Nada probeert zijn charmes te weerstaan, maar de verleidelijke geur van de bloeiende agave maakt dit erg lastig voor haar.