Du Sollst Dich Optimieren! (2017)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Reinhild Dettmer-Finke

Via een onophoudelijke stroom van boeken, apps en coaches leren we tegenwoordig om onszelf voortdurend te verbeteren: efficiënter werken, doelen stellen en realiseren, gezonder leven, er beter uitzien en leren daten. Steeds meer mensen laten zich tot een dergelijke levensstijl overtuigen. Een levensstijl die echter een grote schaduwkant heeft. Zo voelen we ons steeds schuldiger als we eens een dagje willen luieren en groeit onze angst om iets verkeerds te doen.