Rachel Carson (2017)

1 stem

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Michelle Ferrari
met Rachel L. Carson, Mary Fassino en John F. Kennedy

Toen Rachel Carsons 'Silent Spring' werd gepubliceerd in de VS in 1962, werd het boek een fenomeen. Het was een hartstochtelijke en welsprekende waarschuwing over de gevaren op lange termijn van pesticiden. Maar het zou president John F. Kennedy ook inspireren om het eerste onderzoek naar de gevolgen voor de volksgezondheid van pesticiden te lanceren - een onderzoek dat uiteindelijk zou resulteren in nieuwe wetten over deze dodelijke middelen. Deze documentaire is een intiem portret van de vrouw wiens baanbrekende boeken een revolutie teweegbrachten in onze relatie met de natuurlijke wereld. Gebaseerd op Carsons eigen geschriften, brieven en recente geleerdheid, verlicht deze film zowel het openbare als het privé-leven van de vrouw die de moderne milieubeweging heeft gelanceerd en een revolutie teweeg heeft gebracht in de manier waarop we onze relatie met de natuurlijke wereld begrijpen.