Mushuku Mono (1964)

Alternatieve titels: On the Road Forever | Homeless Drifter | Drifting Crow | Lone Wanderer | 無宿者

1 stem

Japan
Actie

geregisseerd door Kenji Misumi
met Raizô Ichikawa, Eiko Taki en Mikiko Tsubouchi

Ipponmatsu en Yaichirô Kuroki zijn twee reizigers die een gokhal hebben overvallen. Ze weten hun achtervolgers kwijt te raken en krijgen van een boerendochter een paard te leen zodat ze hun reis kunnen voortzetten. Als ze aankomen in een naburig dorp treffen ze daar een bende aan die boeren met gokschulden verbannen naar een naburig eiland. Vanwege geldgebrek en honger sluit Ipponmatsu zich bij de bende aan, maar hij krijgt snel spijt van zijn besluit.