Pibens Heltinder (2017)

1 stem

Denemarken / China / Japan / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Iben Haahr Andersen en Minna Grooss

Deze Deense designers zijn gespecialiseerd in het ontwerpen en maken van tabakspijpen. Hun exclusieve designpijpen zijn enorm geliefd bij de rijken van deze wereld en ze behoren tot geliefde verzamelobjecten. De ontwerpen van de dames gaan niet voor een grijp-stuiver over de toonbank; bij verkoop brengen ze vaak tienduizenden euro op. De twee vrouwelijke ondernemers danken hun spectaculaire succes aan de van oudsher goede reputatie van Deense pijpen, maar misschien wel net zozeer aan hun kleurrijke, extravagante persoonlijkheden.