Hurricane Bianca: From Russia with Hate (2018)

Alternatieve titel: Hurricane Bianca 2: From Russia with Hate

geregisseerd door Matt Kugelman
met Alicia Goranson, Kristen Johnston en Cheyenne Jackson

Richard Martinez aka Bianca Del Rio is een lerares scheikunde. Na het overhalen van het personeel en de studenten van Milford High School stuurt zij haar aartsvijand, de onderdirecteur Deborah "Debbie" Ward naar de gevangenis in een feilloos uitgevoerd plan. Wanneer Debbie wordt vrijgelaten wil ze Bianca Del Rio definitief uitschakelen door haar te verleiden tot een gevaarlijke reis naar Rusland, om daar een onderwijsprijs gekoppeld aan een som geld te ontvangen.

Drag.

Hurricane Bianco is een soort van vanity project voor Haylock, waarin hij z'n Bianca del Rio personage aan een wat breder publiek kan voorstellen. Al vraag ik wel me af of net die mensen zo happig gaan zijn om een film als deze te kijken.

Enige bekendheid met de acteurs/queens maakt het allemaal wat draaglijker, want als films stelt het niet zo heel veel voor. Het is best goedkoop in elkaar gezet, met de duidelijke hoop dat de humor de boel wel zal redden. Soms werkt dat wel, veelal niet.

Decors zijn goedkoop, script is zelfs als farce nogal flauw en in drag rondlopen is duidelijk nog wat anders dan acteren. Gelukkig is Haylock af en toe wel grappig en ook Plaut is dankbaar voor wat komische noten. Verder is het best vlot en wordt het ook nergens echt vervelend, maar als film is het gewoon wat minnetjes. Werkt allicht beter in een ander format.