Do You Know This Voice? (1964)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Frank Nesbitt
met Dan Duryea, Isa Miranda en Gwen Watford

Een kind wordt ontvoerd en er wordt losgeld gevraagd. De zaken lopen uit de hand en het kind komt om het leven. De politie heeft slechts één aanwijzing. Een oude dame heeft de misdadiger gezien wanneer hij zich in een openbare telefooncel bevond. Hoewel haar herinnering vaag is, laat ze zich vrijwillig als lokaas dienen voor de moordenaar. Ze vertelt de pers dat ze het gezicht van de ontvoerder heeft gezien en wacht nu tot hij weer toeslaat...

avatar van Brix
Dit is er een voor de Dan Duryea fans.
Hij gaat helemaal los!
Dan op z'n Duryea'st zeg maar.
Wie zijn stijl van acteren kent weet dat hij het er soms wat dik bovenop legde.
Dat is hier zeker het geval, maar hij komt ermee weg.
Ik had de indruk dat de regisseur hem veelal zijn eigen gang heeft laten gaan.
Van mij mag het, ik genoot ervan.
Hijzelf meer dan waarschijnlijk ook destijds.

Sterke rollen zijn er dan ook nog van Gwen Watford (een meermaals bekroonde actrice)
Niemand minder dan Isa Miranda, de populaire ster-actrice uit de jaren '30-'50, die hier laat zien nog heel goed mee te kunnen.
En Peter Madden als geloofwaardige politiecommissaris.
Zijn gezicht vergeet je nooit meer wanneer je het eenmaal gezien hebt, al zal het moeilijker zijn er de juiste connectie qua films bij te maken.
Hij was voornamelijk actief in kleinere rollen.
Op mij maakte hij indruk in deze.

Het verhaal wist mij te boeien, en de DVD van Network ziet er prachtig uit.