Songwriter (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Murray Cummings
met Ed Sheeran, Benny Blanco en Julia Michaels

Dit persoonlijke portret van de Britse singer-songwriter Ed Sheeran, gefilmd door zijn neef Murray Cummings, volgt het creatieve proces van deze bescheiden uitvoerder, terwijl hij een nieuw lied schrijft dat miljoenen zal bekoren. De camera volgt de protagonist ver weg van enthousiaste fans en het podium. Cummings schetst de spanning tijdens een opnamesessie in de legendarische Abbey Road Studios, de samenwerking van Ed met producer Benny Blanco en vertelt hoe Ed de oceaan oversteekt op de Queen Mary 2 vanwege Benny's vliegangst en een bezoek brengt aan zijn eerste muzikale mentor bij zijn oude middelbare school.