Tarapaty (2017)

Polen
Avontuur / Familie

geregisseerd door Marta Karwowska
met Hanna Hryniewicka, Jakub Janota-Bzowski en Joanna Szczepkowska

De twaalfjarige Julka zit op een kostschool en heeft geen echte vrienden. Tijdens de zomervakantie gaat ze naar een tante in Warschau in plaats van naar haar ouders in Canada. Het lijkt een saaie zomer te worden, maar in hetzelfde gebouw als waar haar tante woont verblijft ook de aardige jongen Olek en zijn hondje Pulpet. Het wordt nog spannender als ze de hand leggen op een door vele gewilde schatkaart.