System Error (2018)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Florian Opitz

Waarom zijn we zo geobsedeerd door economische groei? Waarom blijven we doorgaan, ondanks het feit dat we al meer dan 40 jaar weten dat oneindige groei op een eindige planeet niet mogelijk is? Florian Opitz gaat op zoek naar een antwoord op deze grote tegenspraak. Hij duikt hiervoor diep in de wereld van het echte en bestaande kapitalisme en voegt de puntjes samen om eerder versluierde correlaties te onthullen en de pathologische dwanghandelingen van het huidige systeem bloot te leggen.