• 8.296.155 stemmen

Genre: Documentaire

Oorsprong: Duitsland / Frankrijk

Geregisseerd door: Anja Reiß

Plot Truth Detectives

Over de hele wereld combineren mensen de nieuwste technologieën met de bevindingen van burgerjournalisten en -onderzoekers om straffeloosheid en onrecht tegen te gaan. Ze hebben één doel boven alles: het daders onmogelijk maken hun daden te ontkennen. Fascinerende verslagen uit Oekraïne, Colombia, Israël, Syrië en Mali. In deze documentaire zien we dat dit meer betekent dan het één voor één bekijken van smartphonevideo's. Om oorlogsmisdaden tijdens het meest recente conflict in Gaza te analyseren werd bijvoorbeeld een 3D-model van de stad Rafa gevuld met foto's en video's die online waren gepubliceerd.