Soufra (2017)

Verenigde Staten / Libanon
Documentaire

geregisseerd door Thomas A. Morgan

Ten zuiden van Beiroet, Libanon, ligt een 68 jaar oud vluchtelingenkamp met vluchtelingen uit Palestina, Syrië en Irak. Velen hebben heel hun hele leven in dit kamp gewoond - Mariam AlShaar is een van hen. Nu heeft Mariam de vrouwen in dit kamp samengebracht om te doen wat nog nooit eerder is gedaan. Mariam start met een cateringbedrijf, dat ze 'Soufra' noemt. Vervolgens breidt ze dit uit met vrachtwagens die het voedsel transporteren.