Milak, der Grönlandjäger (1928)

Alternatieve titel: The Great Unknown

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Georg Asagaroff en Bernhard Villinger
met Ruth Weyher, Nils Focksen en Lotte Lorring

Drie vrouwen zijn bang voor het leven van hun echtgenoot, wanneer de arctische onderzoekers Larsen, Svendsen en Eriksen op een gevaarlijke expeditie naar de Noordpool vertrekken. In Groenland nemen ze de hondengeleider Milak in dienst. Het plan is dat Svendsen per schip langs de kust naar het noorden reist, terwijl Larsen, Eriksen en Milak met hondensleeën naar het hoge noorden rijden. In een race tegen een concurrerende Amerikaanse expeditie, trotseren ze sneeuwstormen, kloven en ijsberen. Het wordt een avontuurlijke reis vol gevaren.