Marcianos contra Mexicanos (2018)

Alternatieve titel: Marcianos vs. Mexicanos

Mexico
Animatie / Komedie

geregisseerd door Gabriel Riva Palacio Alatriste en Rodolfo Riva Palacio Alatriste
met de stemmen van Adal Ramones, Martha Higareda en Omar Chaparro

Chacas Reyes is een Mexicaanse jongen uit de middenklasse. Samen met zijn familie wordt hij door NASA uitgekozen om naar Mars te gaan. Hier moeten ze gaan vechten tegen een invasie marsmannetjes die de planeet aarde dreigt te vernietigen. Als een goede Mexicaan zal hij de vindingrijke marsmannetjes moeten overwinnen met behulp van allerlei Mexicaanse trucs, zoals frauduleuze politieke verkiezingen, pittige taco's en pulque (een Mexicaanse alcoholische drank).