De Geschiedenis van het Varken (in Ons) (2017)

Alternatieve titel: The History of the Pig (Within Us)

1 stem

België
Documentaire

geregisseerd door Jan Vromman

Sinds de prehistorie staan varkens dicht bij de mens. Door de eeuwen heen hebben verhalen, verboden en legendes het varken een beladen betekenis gegeven. Het varken als symbool voor onreinheid, voor het 'beest' in de mens, als bron van voedsel, als geschilpunt in discussies. Het dier torst hartstocht en verwerping met zich mee. En zegt daarmee heel veel over de mens.