Pedjuang (1961)

Indonesië
Oorlog / Drama

geregisseerd door Usmar Ismail
met Chitra Dewi, Farrida Arriani en Lis Noor

Rond 1947 is het peloton van luitenant Amin belast met het behouden van een strategische brug. Vlakbij woont Irma, op wie hij verliefd wordt. Sergeant-majoor Imron heeft ook een oogje op haar. Wanneer Amin gewond raakt, laat hij de troepen vertrekken uit het door Nederlanders bezette dorp. Korporaal Seno vermoedt dat Imron van Amin af wil om Irma te krijgen. Om te bewijzen dat dit niet het geval is, besluit Imron om Amin uit het Nederlandse gevangenschap te bevrijden.

avatar van joachimt
joachimt (crew)
Ik denk dat ik maar de helft van de film heb gezien. Hij eindigde plotseling in een veel te korte speelduur. Als iemand de hele film vindt, hoor ik het graag!