Montréal Dead End (2018)

Canada
Horror / Fantasy

geregisseerd door Hugo Belhassen, Audric Cussigh, Julie De Lafrenière, Tiphaine DeReyer, Eve Dufaud, Rémi Fréchette, Mara Joly, Quentin Lecocq, Charles Massicotte, Mickael N'Dour, Jimmy G. Pettigrew, Priscillia Piccoli, Gaëlle Quemener, Loïc Surprenant, Frederick Neegan Trudel, Catherine Villeminot, David Émond-Ferrat en Émilie Gauthier
met Guy Jodoin, Marco Collin en Mirianne Brûlé

'Montréal Dead End' is een anthologie van vijftien korte films. Een korte film per district in Montreal, Quebec, Canada. Groene rook stijgt op vanuit de riolen. Aanvankelijk vinden de mensen het niet zo erg. Het is waarschijnlijk iemands reactie op de ontgoochelende derde plaats van het Canadese curling team op de Olympische Winterspelen. Helaas begint de rook zich te verspreiden naar alle delen van de stad. De afgematte inwoners, ziek van de verstopte riolen, raken langzaamaan bevangen door de onwelriekende geur. Sommige transformeren in kannibalistische zombies. Anderen zijn onderhevig aan angstaanjagende hallucinaties of krijgen een aanval te verduren van bio-groenten. Van de homobuurt tot Mont Royal, de metropool van Quebec ondergaat 24 uur absolute angst.

Teaser