Nuostabieji Luzeriai. Kita Planeta (2017)

Alternatieve titel: Wonderful Losers: A Different World

Litouwen / Italië / Zwitserland / België / Letland
Documentaire / Sport

geregisseerd door Arunas Matelis
met Massimo Branca, Daniele Colli en Paolo Tiralongo

Voor het publiek zijn de wielrenners in de staart van de koers simpelweg verliezers. Zij worden ook wel de waterdragers, wieltjeszuigers of de Sancho Panza's van het wielrennen genoemd. Bovendien hebben zij geen recht op persoonlijke overwinningen. Deze sportmannen offeren hun carrière op voor hun ploegmaten. We volgen de wonderlijke wereld van de koers gezien door de ogen van het medische team, dat opeengepakt als sardienen gewonde renners verzorgt. Het leven van het medische team lijkt op dat aan de vuurlinie: renners crashen, staan weer op en gaan door met de wedstrijd. En in die strijd gebeuren fantastische dingen.