Benzine (2017)

Tunesië

geregisseerd door Sarra Abidi
met Sondos Belhassen, Ali Yahyaoui en Fatma Saidane

Salem en Halima zijn radeloos. Hun zoon en enig kind is negen maand geleden illegaal naar Italië afgereisd en sindsdien hebben ze niet meer van of over hem gehoord. Halima kwijnt langzaam weg door de onzekerheid. Salem start zelf een onderzoek en probeert te achterhalen wie zijn zoon naar Europa smokkelde. Op een avond krijgen ze een dagvaarding van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Het koppel bereidt zich voor om naar Tunis te gaan. Is hun zoon gevonden? Leeft hij nog?