Geschichten vom Kübelkind (1971)

Alternatieve titels: Stories of the Dumpster Kid | Tales of the Dumpster Kid

West-Duitsland

geregisseerd door Edgar Reitz en Ula Stöckl
met Kristine de Loup, Bruno Bendel en Alf Brustellin

Een meisje wordt geboren. Dr. Wohlfahrt van de sociale dienst vindt haar op een vuilnishoop in een ziekenhuis. Daarop zoekt ze pleegouders om de verantwoordelijkheid voor het kind op zich te nemen en haar in de samenleving te integreren. Het kind gaat naar school en naar de kerk. Altijd gekleed in een rode jurk en rode maillot, is ze nieuwsgierig naar alles, stelt ze wat te veel vragen en neemt ze wat ze maar wil. Als ze ouder is, steelt ze en heeft ze seks, verleidt sommigen en vernedert anderen. Ze ontmoet Al Capone en d'Artagnan. Ze is altijd in gevaar, maar toch onsterfelijk.