American Gothic (2017)

Alternatieve titels: The Farm 2 | Bloodletting

Horror / Thriller

geregisseerd door Stuart Connelly
met Ned Luke, Slate Holmgren en Rochelle Bostrom

Nick en Guy zijn twee gedetineerden die na een uitstap met een busje teruggevoerd worden naar de gevangenis. Er gebeurt echter een auto-ongeval en ze kunnen ontsnappen. Korte tijd later staan ze aan de deur van een afgelegen boerderij die gerund wordt door een schijnbaar rustig echtpaar. Maar al vlug lopen de zaken compleet uit de hand en worden ze geconfronteerd met iets waarop ze helemaal niet gerekend hadden.

avatar van renemanu
niet kijken...simpel

avatar van Chainsaw
American Gothic - een film die verder niets te maken heeft met die horrorkomedie van John Hough uit 1988 (of het schilderij van Grant Wood) - gaat over twee gevangenen, die a là O Brother Where Art Thou aan elkaar vastgeketend zitten en op zoek gaan naar vrijheid, die ze vinden bij een boerderij van een man en vrouw. Daar verandert de film in een soort Don’t Breathe met vleugjes People Under the Stairs en Last House on the Left, maar kwalitatief komt de film geen moment in de buurt van één van die films. En niet omdat voorgaande titels pure meesterwerken zijn, maar omdat American Gothic enorm amateuristisch prul is. Veel houteriger dan dit krijg je het qua spel niet en de film is vooral knullig en lachwekkend als personages met elkaar op de vuist gaan of elkaar bedreigen. Maker Stuart Connelly gooit gaandeweg nog wat twists en gore in de blender, maar zijn smoothie blijft niet echt te zuipen. Het grootste voordeel aan American Gothic is dat de film nog geen 80 minuten duurt, dus een lange zit is het niet. Alleen voelt dat soms wel zo.

1,5 sterren.

avatar van umbra
Zo slecht was ie nu ook weer niet, het acteerwerk is wel van het mindere niveau.

avatar van EIGER3970
gothic?

avatar van Phantasm
Het was niet echt spectaculair, redelijk, gauw vergeten.