Sex and Broadcasting (2014)

1 stem

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Tim K. Smith
met Ken Freedman

Toen Tim K. Smith in 1989 in New York ging wonen, stuitte hij op radiostation WFMU, dat vanuit New Jersey een potpourri aan muziek en anarchistische dj-praat de ether in slingerde. Smith was gelijk verkocht. Deze free form-radiozender is volgens opperbaas Ken Freedman bedoeld "voor iedereen die op de middelbare school als laatste gekozen werd bij basketbal". Zijn totaal onafhankelijke station heeft lak aan commercie, maar blijkt tegelijkertijd te kampen met een gebrek aan democratie op de werkvloer. Hij probeert het in stand te houden in tijden van de recessie, de voortdurende bedreiging van commerciële media en de uitdaging om een rebelse groep in toom te houden.