The Miracle of Life (2013)

Alternatieve titels: The Thingy: Confessions of a Teenage Placenta | The Miracle of Life or: The Thingy

België
Horror / Komedie

geregisseerd door Joël Rabijns en Yves Sondermeier
met Pascal Maetens, Karel Vingerhoets en Celine Verbeeck

Een moederkoek komt tot leven nadat Marianne (Pascal Maetens) een wiegendood heeft meegemaakt. Nu probeert zij deze placenta, die Luke heet, op te voeden. Hij blijkt een nogal intelligente en gevoelige placenta te zijn. Helaas is niet iedereen dat. De wereld zit vol met hatelijke prostituees, drugs- en alcoholverslaafden. Daarom houdt Luke het niet meer vol en neemt hij het recht in eigen handen.

LOL @ plot

avatar van EW101
Ik had de film zien liggen in de Mediamarkt. Het zou een Belgische Troma film zijn.

Met een Basket Case-achtig monster.

avatar van jeroentjuhhhhh
Wist niet dat dit een NL release ging krijgen Vet! Meteen besteld.

avatar van EW101
Niet verkeerd.

Dat het geen gewone film zou zijn stond bij mij al vast. Maar dat het eerder een bizar en uniek coming of age(?) drama is niet. Je zou eerder een Basket Case-achtige film verwachten.
Het gekke onder andere aan de film is dat alle situaties als doodnormaal geschetst worden.
Een pratende placenta? Ja, dat kan in deze wereld. Een kenau die maar één arm traint? Ja, dat is ook vrij normaal. (leuk geacteerd trouwens!)
Hier en daar zitten ook nog kleine horrormomenten verweven.

Soms werd het zelfs aandoenlijk. Best knap om een bijna onbewegelijk stuk plastic emoties te geven.

Leuk ja!

avatar van Phantasm
Voor de liefhebber, heb hier helemaal niets mee.