Sambá (2017)

Dominicaanse Republiek
Drama / Sport

geregisseerd door Israel Cárdenas en Laura Amelia Guzmán
met Laura Gómez, Ettore D'Alessandro en Algenis Perez Soto

Francisco "Cisco" Castillo heeft een gevangenisstraf van 15 jaar in de Verenigde Staten uitgezeten en komt vrij. Hij wordt terug naar zijn huis gedeporteerd in de Dominicaanse Republiek. Zijn moeder en zijn tienerzoon hebben in hun bescheiden huis gewoond. Zijn zoon Leury geeft hem een koude verwelkoming bij zijn thuiskomst en is kwaad omdat hij geen geschenk heeft meegebracht. Cisco aanvaardt een baan in de dokken en magazijnen waar zijn overleden vader eerder had gewerkt. Op weg naar zijn werk ontmoet hij Nichi, een Italiaanse immigrant en voormalige bokser.

Malick
Wagner - Das Rheingold Vorspiel in de trailer. Gedurfd hoor!