America Land of the Freeks (2018)

1 stem

Duitsland / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Ulli Lommel
met Ulli Lommel, Tanner King Barklow en Nola Roeper

Ulli Lommel was een obsessieve en productieve filmmaker van het Fassbinder-tijdperk. Hij stierf in december 2017 en liet zijn 64ste film achter, een boze maar niet helemaal sombere satire over de toestand van zijn geadopteerde land, de Verenigde Staten. In zijn film reist hij door het land om het nieuwe Amerika van Trump te documenteren, met een kleine groep onconventionele personages op sleeptouw. Als iemand die de veranderingen uit de eerste hand heeft meegemaakt, laat het grove individualisme van het land hem ongelovig - en is hij toch ook geamuseerd.