Trinta Lumes (2017)

Spanje
Documentaire

geregisseerd door Diana Toucedo
met Alba Arias en Samuel Vilariño

O Courel is een landelijk gebied in de bergen in het hart van Galicië waar magische rituelen nog de boventoon voeren en waar de natuur nog met een unieke kracht de levens van de bewoners stuurt. We zien deze wereld, die langzamerhand aan het verdwijnen is, door de de ogen van vier lokale meisjes. 'Trinta Lumes' neemt een kijkje in de weerstand van van het leven tegen de onverbiddelijke verandering van de dood tijdens het vergezellen van de meisjes in een moment van rite.