Gol de Cuba (2013)

België
Documentaire / Sport

geregisseerd door Remo Beutels

Zulueta is een klein dorpje in het hart van Cuba. De twee straten in Zulueta leiden naar het dorpsplein met een standbeeld van de lokale held: een voetbal. De grootste trots is echter het zelf gebouwde voetbalstadion met het mooiste grasveld van het land. Zulueta is de wieg van het voetbal en thuishaven van de beste ploeg in Cuba. Wie hier geboren wordt ademt en zweet voetbal. De Zulueteños vertellen met veel passie over hun sport, hun spelers en favoriete ploegen tijdens het WK voetbal. Maar hun allergrootste droom is om Cuba te zien spelen op een WK.