The Heart of Nuba (2016)

Documentaire

geregisseerd door Kenneth A. Carlson
met Tom Catena, Cornelio Catena en Fr. Paul Catena

Het door oorlog verscheurde hart van het Nuba-gebergte in Soedan, een gebied vergeten door humanitaire hulp en de media, waar jaren van oorlog onopgemerkt voorbij zijn gegaan en hulpkreten grotendeels onbeantwoord zijn. De Amerikaanse arts, Tom Catena, zet zich onbaatzuchtig en moedig in voor de behoeften van een vergeten volk, terwijl de regio meedogenloos wordt gebombardeerd door de regering van president Omar al-Bashir, een aangeklaagde oorlogsmisdadiger. Twee dingen zijn onveranderlijk: het vertrouwen van dokter Tom en zijn liefde voor de Nuba-bevolking.