Stan Laurel: The Last Laugh (1990)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Michael Blythe en Rob Wright
met Stan Laurel, Lois Laurel en Oliver Hardy

Biografie van een van de grootste komieken van het witte doek: Stan Laurel. Met als uitgangspunt de viering van de honderdste verjaardag van Stan Laurel in zijn geboortestadje Ulverston, Engeland in 1990. In 1912 trok Arthur Stanley Jefferson, als invaller voor Charles Chaplin, naar Amerika. Na jaren van vaudeville komt hij, onder de naam Stan Laurel, terecht bij de nog jonge filmindustrie en in 1917 krijgt hij Oliver Hardy als filmpartner. Het zou nog tien jaar en ongeveer zeventig films duren voordat ze, via Hal Roach, als duo wereldroem zouden oogsten.