Chi Salverà le Rose? (2017)

Alternatieve titel: Who Will Save the Roses?

1 stem

Italië

geregisseerd door Cesare Furesi
met Carlo Delle Piane, Caterina Murino en Lando Buzzanca

De oudere, charismatische Giulio woont al jaren samen met Claudio. Die is ernstig ziek en Giulio voert uit liefde een groot toneelstuk op. Hij heeft al hun geld verloren met poker, maar bluffen kan hij als de beste. In de slaapkamer waar Claudio de dag doorbrengt is niets te merken van het feit dat ze blut zijn en zelfs de meubels verkocht moeten worden. Elke dag brengt deze innemende charmeur een roos, een teken van liefde, bij het ontbijt op bed. Als Giulio's dochter Valeria hoort van de problemen, komt ze op hoge poten langs, samen met haar zoon die dol is op zijn twee opa’s en ook van poker houdt. Het idee om nog eenmaal alles in te zetten om uit de financiële crisis te komen is dan ook al snel geboren. Tot groot ongenoegen van Valeria.